Η με αριθ. πρωτοκόλλου 3017/1/9 απόφαση απαγόρευσης συναθροίσεων του Γενικού Αστυνομικού Διευθυντή Αττικής

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ JUDEX 1

Όπως έχουμε αναφέρει σε σχετικό άρθρο σήμερα η προληπτική απαγόρευση συναθροίσεων επιτρέπεται καταρχήν βάση του άρθρου 11, παρ.2 του Συντάγματος. Υπάρχουν όμως αρκετές προϋποθέσεις που πρέπει να τηρηθούν για να είναι νόμιμη μια τέτοια απαγόρευση, όπως : α) να υπάρχει ειδικά και εμπεριστατωμένα αιτιολογημένη απόφαση αστυνομικής αρχής (βλ. υπ’ αριθ. 1766/1988 απόφαση ΑΠ) που να εξειδικεύει τις αόριστες έννοιες του σοβαρού κινδύνου για δημόσια ασφάλεια και την σοβαρή διατάραξη της κοινωνικο-οικονομικής ζωής. Δεν αρκούν απλές υπόνοιες για σοβαρό κίνδυνο αλλά πρέπει να υπάρχουν πληροφορίες στην αστυνομία ότι ενδέχεται κάποια πρόσωπα να τελέσουν εγκλήματα. β) ο περιορισμός (η απαγόρευση) πρέπει να μην αντίκειται στο άρθρο 25,παρ.1 του Συντάγματος και ειδικότερα να μην προσβάλλει την αρχή της αναλογικότητας, αναγκαιότητας (π.χ. ηπιότερα μέτρα αντί για προληπτική απαγόρευση συνάθροισης (όπως είναι η σύλληψη προσώπων για τους οποίους υπάρχουν πληροφορίες για διατάραξη των ειρηνικών συναθροίσεων)  – διαφορετικά αιτιολόγηση της ανεπάρκειας των ληφθέντων αστυνομικών μέτρων) και μη προσβολή του πυρήνα του Συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος (Wesensgehalt theorie με γερμανική προέλευση που γίνεται δεκτό και στην Ελλάδα).

Δείτε την παρακάτω απόφαση και η κρίση είναι δική σας για το αν συντρέχουν οι παραπάνω προϋποθέσεις :

ΒΛ4ΥΙ-ΩΨ4-signed

Share This Post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Captcha * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.